2 april 2007

All work and no blog makes Jack a dull boy

Up on a hill is where we begin
this little story a long time ago.
Start to pretend, stop pretending.
It seems this game is simply never ending.
The Strokes - The Modern Age

I kampen för min rätt att blogga av mig har jag nu tagit till lite annorlunda åtgärder. Efter mycket fifflande med routern här hos Daniel har jag fortfarande inte lyckats hitta inställningen som hindrar mig från att logga in på Blogger, så istället snattar jag bandbredd från ett öppet nätverk i närheten.

Jag ska vänta med att berätta om sista två dagarna i New York, med risk för att det blir väldigt odramatiskt och jaha när det väl blir av. Måste få bilderna från Wirtberg först, för mina egna var inte särskilt skoj.

Nästan en vecka har gått - igen - sedan jag bloggade senast. De här stötvisa inläggen jag droppar i intervall fyller egentligen inte heller någon som helst funktion, åtminstone ingen jag själv är medveten om. Det känns bara skönt att få fylla en vit textruta med annat än skol- och arbetsrelaterat material, må det vid tillfällen vara intetsägande för er läsare.

Skola ja, examensjobbet ska ju skrivas nu. 10 maj ska det vara klart om jag minns allt rätt. Tror jag ska göra min läsarenkät med en skolklass, eftersom det går ganska bra ihop med temat på mitt reportage. Funderar på att ringa min före detta svenskalärare i Hagfors och kolla möjligheterna där.

Överhuvudtaget blir det nog mycket telefonpratande för att varva uppsatsskrivandet de kommande veckorna. Har fått sommarvikariat under juli månad på VF:s lokalredaktion i Hagfors, så jag ska undersöka hur stora chanserna är att utöka det ytterliggare. Inte så kul nämligen, om man tackar ja till en kortare arbetsperiod i sommar och så visar det sig under nån dag nu framöver att jag får ett jobberbjudande på nån annan av de femtielva (mja, ok, så duktig jobbsökare har jag kanske inte varit) tidningarna jag sökt sommarjobb på. Jag menar, självklart kan jag tänka mig jobba på VF. Trivdes ypperligt under praktikperioden, både i Karlstad och Hagfors. Men man vill ju också jobba så mycket som möjligt, efter sommaren ska ju det "riktiga" CV:t sammanställas. Även om jag redan nu letar heltidsjobb lite halvt, men det är en annan historia.

Inga kommentarer: