6 januari 2007

Closing in

[Frågespel på bakfyllan]
Jag: Vad kallas "talfel" med en medicinsk term?
Niklas: Talfelologi?
Daniel: Ja, utvecklingsstörd helt enkelt.
- Daniel... nej...

Praktiken på ("det riktiga") VF närmar sig och jag gör mitt bästa för att peppa. Det känns som det är nu det gäller, den första verkliga arbetssituationen jag hamnar i som journalist. Om man inte räknar med några frilansjobb åt höger och vänster sedan jag började i Umeå, that is. Lite pirrigt är det. I början kommer nog en prestationsångest att försätta mig i en halvt sönderstressad situation.

Att leva i en kappsäck kommer också bli hårt. Har märkt det efter bara två nätter på madrass. Men det är väl ett lyxproblem å andra sidan, Bostadens spånskiva är inte mycket bättre.

Om någon timme ska vi eventuellt sticka iväg på fest hos Henke och Anden, för att sedan rumla runt på Nöjesfabriken. Kan bli skoj att återse några bekanta ansikten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä, var du på Ankan i fredags? Jag såg dig ju inte tyvärr... =( Jag åker faktiskt inte till Umeå förrän på torsdag. Har fått tillgodoräkna mig poäng från när jag läste MKV. Egentligen skulle jag väl ha varit med på ett seminarium på torsdag, men jag skiter faktiskt i det nu... Shit, va nervöst för dig imorn då! Hihi! Det kommer att gå jättebra. Du kommer ju ha så jäkla kul! Så vi ska slåss om sommarjobben sen alltså? ;) Lycka till! *Kram*