11 mars 2009

Bra saker vecka 11:

  • Shutter Island (eller Patient 67, som den heter på svenska). Börjar närma mig slutet på Dennis Lehanes väderruggiga berättelse. Ljudboksbiten som jag blivit så låter jag Peter Andersson läsa boken för mig. Och det med stor pondus och bravur. Den på papperet lovande filmatiseringen dyker upp i höst!
  • Vikariat. Bra cashflow med två heldagar bakom katedern, även om det kan tära en hel del på krafterna när man skickas till ett klassrum med energiska tioåringar. Men behöver en liten boost till ekonomin om min planerade (och allt mer troliga) "less work/more inspiration"-sommar ska gå ihop (som i korta drag går ut på mer kulturkonsumtion, -kreation och kroppsmotion än vad jag hunnit med under de senaste två åren).
  • Laura Prepons gästspel i How I Met Your Mother. Inte sett henne sedan That 70's Show slutade.
  • Stockholm. Drar iväg på weekendbesök till hufvudstaden på torsdag. Hälsa på bröderna, vänner och se Watchmen-premiären på Sveriges största bioduk. Lovande upplägg.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha "Beeer?.....Hehe, soooo bourgoise!"

Maria Jonsén sa...

Ser att vi har samma motivation till slapp i sommar genom vikarierande nu :-D Hoppas också kunna vara hemma i sommar istället för att jaga jobb som besatt.

Mattias sa...

Kom på att du hade skrivit det här med "Sveriges största bioduk" och nu är då frågan: Kan man få källan till detta påstående?

Unknown sa...

Källan är Niklas Bergström. Litade kanske för mycket på validiteten eftersom jag antog att han hade koll. Har du hört något annat?

Mattias sa...

Nej, men jag sa det till Per, vartpå han genaste ifrågasatte min information. På sf.se står det inget om det vad jag kan se.

Unknown sa...

"Filmstaden Heron City - Svensk Filmindustri
Heron City ligger i kungens kurva, söder om Stockholm. Det amerikanskägda köpcentret har Sveriges i särklass största bioduk."

http://www.cine.se/artikel.php?id=25