26 september 2008

Låt en till komma in

Längtan efter Tomas Alfredsons film Låt den rätte komma in (efter John Ajvide Lindqvists roman) fortsätter. Som tidigare nämnt har man förskjutit Sverige-premiären till nu i höst, eftersom den gjorde så stor succé på utländska festivaler.

I veckan läste jag dessutom på IMDb att det blivit klartecken för en amerikansk nyinspelning av rullen, vilket det även gick att läsa om i dagens tidningar. Matt Reeves (bl.a. Cloverfield) ska enligt uppgifter styra spakarna och Let the Right One in har planerad premiär 2009. Förhoppningsvis har vi fått se originalet i Sverige tills dess.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Jag har precis börjat läsa Låt den rätte komma in å fy tusan vad hemsk den är! Har just bara kommit in i den, men ändå blev jag mörkrädd när jag skulle sova igår. :( Väntar spännt på filmen sen. Kram kram

Anonym sa...

tror du att du kommer gilla låt den rätte komma in borde du kolla in true blood (http://canalplus.se/trublood) riktigt värd

Unknown sa...

Jag vet inte jag. Fått det tipsat, men det känns lite Buffy...?