27 maj 2007

Living la vida low cash

Det är som att du... jag kan inte säga "tog russinet ur kakan", för jag avskyr russin i kakor...
- CJ

Det börjar kännas lite halvkärvt på kontot. Pengar finns, men då är nya datorn ännu obetald också. Kort före återflytten till Värmland skrapar jag nu ihop alla småpengar jag kan hitta, som i uteliggande skulder och genom att sälja av mig grejer på Tradera.

Vi har snålat till oss lite, jag och CJ. Bland lyxrätterna den gångna tiden återfinns pasta med stekt falukorv i gorgonzolasås. Falun Gorgo, som den döptes. Men den är so last week, numer. Dagen före det senaste studielånet fick vi istället spagetti med currysås och Euroshopperlasagne som side dish. Den gjorde sitt jobb.

Brännbollsyran, och därmed även Fysikgrändsfesten, har kommit och gått för iår. Vi festade här i korridoren på fredagen, det står fortfarande några flaskor och skräpar i rummet. Utanför fönstret syns inte en städad kvadratmeter. Bolagskassar, tillplattade burkar och krossade flaskor har ersatt såväl gräs som asfalt.

Men vi hann åtminstone se lite brännbollsspel igår. Dagens höjdpunkt kom under inledningen av finalmatchen. Trots stor publik var det knäpptyst och bara ljuden från slagträn och flåsande tävlanden hördes, när plötsligt en man med den mest dryga, yrvakna och trötta rösten gjorde sig hörd i fjärran.

Fy faan vad jag hatar BK Rel!


För någon timme sen beställde jag biljett hem för sommaren. Eller rättare sagt för obestämd framtid. Nattbuss från Umeå strax efter klockan åtta fredag kväll. Framme i Stockholm sex på morgonen, sen ska man skyffla sig vidare därifrån.

Har båda mina opponeringar direkt imorgon bitti, så jag antar att jag kommer ha gått om tid att tänka sönder situationen.

Inga kommentarer: