7 april 2007

Ta mig dit!

My mind has changed
my bodys frame,
but God I like it!
My heart's aflame,
my heart is strained,
but God I like it!
TV on the Radio - Wolf Like Me

Är det någon som känner till norska Hovefestivalen? Jag måste ärligt erkänna att jag inte hört talas om den tidigare. Ganska konstigt, för jävlar vilket monstruöst program de har iår! The Arcade Fire, Interpol, The Killers, Queens of the Stone Age och TV on the Radio för att bara nämna en handfull vill-se-namn. Halva line-upen är ju för fan saker jag har velat se hur länge som helst, känns det som!

26 till 30 juni går det av stapeln. Än så länge har jag bara sommarjobb säkrat i juli, så tidsmässigt passar det in. Priset är en svårare fråga däremot. Nästan 2000 (norska) kronor ska de ha. Och var ligger Arendal egentligen?

In other news, man blir av någon anledning alltid sjukt full när man festar i norra Värmland. Har förgäves försökt återhämta och hydrera kroppen under hela dagen. Ikväll är jag dedikerad chaffis istället. Lyssna på musik, se på film och äta påsk-leftovers är aftonens melodi.

6 kommentarer:

Mård sa...

Är det inte lite så att man kan börja gråta vad dyrt 2000 norska kronor är, enbart för biljetten!? Jag kommer säkert att gråta en skvätt, gå på Peace and Love istället och lyssna på QOTSA på förfesten! Vad sägs?

Unknown sa...

Jo, det svider verkligen i plånboken. QotSA på förfester är en given metod att trigga mina festnerver!

Mård sa...

http://www.peaceandlove.nu/

Ska se om jag kan utöka förfestserbjudandet med större sällskap och grillning. (vilket vi lyckades med förra året) samt attackfylla av hemula mått.

Unknown sa...

Tid är väl tyvärr en faktor i såna här frågor, men jag ska tänka på erbjudandet! Ni är välkomna på Brofestivalen i Ekshärad den 21 juli också. Gäster utifrån garanteras en sovplats i mitt eller en nära väns hus.

Olle sa...

arcade fire, interpol, tv on the radio, m.fl. hur kan man inte gå på den festivalen? och varför har man aldrig hört något om den förut? galet! synd bara att man varken har tid eller råd.

Unknown sa...

Olle---> Precis! Skönt med nån som känner sig i samma situation. Nu är det typ 50% klart att jag kommer iväg dit trots allt. Jag hoppas bara få klart med pengafrågan också.