14 december 2006

Krossa klockorna!

Now we're out of time,
I said it's my fault.
It's my fault.
/
Can't make good decisions.
It won't stop.
I can't stop.
/
Give me some time,
I just need a little time.
Give me some time,
I just need a little time.
The Strokes - You Talk Way Too Much

Fan vad saker går snabbt. Det är inte ens två veckor kvar till jul, vilket betyder att jag teoretiskt sett borde sitta i något slags fordon söderut om ungefär en vecka. Och jul, ja det har aldrig varit en så hemsk högtid som iår. Inombords gråter jag redan. Lämna Umeå, människorna, klasskamraterna. Många av dem kommer jag inte få se förrän i slutet av maj.

Imorgon är det avskedsfest på Gula Villan. Byggnaden bredvid Norrlandsoperan som har stått bostad för CJ, Titti och Elli. Någon dag senare kommer alla tre vara borta och stället kommer aldrig bli sig likt igen. Frågan är om staden någonsin kommer bli det för mig, med alla människor som försvinner. Det är som om en betongvägg närmar sig min skalle i oväjbar hastighet. Aldrig tidigare har jag varit i större behov av att stanna klockan. I mitt huvud ekar Casablancas sträva ord, nästan som om även han ber till högre makter för vår skull.

Give 'em some time, they just need a little time
.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att man missade avskedsfesten och chansen att saga hej da... Men det ar ju inte sa lange till maj. Sjalv ar jag fullstandig nojd med att ha lamnat Umea, men sa har det ju varit mitt mal hela hosten ocksa. Nu nar jag antligen ar framme har borta kanns det helt overkligt.
Pa mandag borjar praktiken och nan slags verklighet, men an sa lange ar det bara rosa moln, en ganska sunkig lagenhet och julklappsshopping.
God Jul Mangan!

Unknown sa...

Åsa. Skaffa dig ICQ i staterna omgående. Jag vill snacka så mycket skit med dig så det vet du inte. :) Take care now, och hälsa Dylan från mig! Den lille snyggingen. :D

Anonym sa...

Hallå! Javisst på de där korten hade du långt hår, men det växer nog snart ut igen. ;) Värm upp VF ordentligt åt mig nu å tala bara varma, smickrande ord om mig! =) Ha det bra nu! Kram kram.