20 november 2006

My week from home

Jag: Vem har varit gift med Melanie Griffith två gånger?
Johan: Vem fan är Melanie Griffith?
- Jag och Johan spelar Master of Movies.

Har knappt varit hemma alls under den senaste veckan. De redan nämnda, långa skoldagarna har varvats med filmkvällar och liknande hemifrån. Jag kan långt ifrån klaga, men det har satt sin prägel på studentrummet. Kläder överallt. Damm i varje hörn. Det hela nådde sin kulmen när jag tvingades tvätta natten mellan fredag och lördag på grund av kläd- och tvättidsbrist. Kom i säng någon gång kring fem på morgonen.

Det hela hade på fredagen föregåtts av en sällskapsspelskväll. Eller ja, den var tänkt som det. Men vi fick inte tag i något sällskapsspel. Så efter att jag och Hannes lagat mat, och vi alla på gula villan druckit några öl eller glas vin, började vi istället spela charader. När vi kört "gissa filmen" i en knapp timme och insett att det var lite för enkelt så kom CJ på den bisarra men geniala idén att gå över till "gissa byggnaden". Årets lek helt klart, vissa ögonblick var hysteriskt roliga. Otroligt också att vi lyckades komma på de flesta byggnadsverken ganska snabbt. Sfinxen och Eiffeltornet kan man förstå att de gick undan. Men jag lyckades bland annat framför både Taj Mahal och Norrlandsoperan på under fem minuter styck. Fast det var nog CJ:s tolkning av Vita Huset som gav mig flest skrattkrämpor.

Kvällen avslutades med en öl på grannpuben, sedan lånade jag Hannes cykel hem. Efter nämnda tvättsession sov jag länge och började redan när jag vaknat att planera kommande afton. Det var "pajpartaj" hemma hos David (en av två) i ettan. Jag och Antoni krängde en västerbottenpaj på affären och rullade iväg. Det var ett mindre äventyr att hitta till hans lägenhet på Mariehem, men när vi till slut kom dit inleddes en paj- och ölorgie av den mest mättande sort. Gruppen splittrades, själv hamnade jag på Scharinska på "indieallsång". Det var väldigt mycket roligare än vad jag förväntat mig, och med flera bekanta ansikten omkring mig vaggades jag in i en riktigt kul kväll. Tråkigare var den välbekant långa promenaden hem.

Men den här gången kunde jag åtminstone lägga mig att sova direkt jag kom innanför dörren.

Bra just nu:
  • The Strokes - Mercy, Mercy Me. B-sida från singeln You Only Live Once. Marvin Gaye-cover med bland annat Josh Homme som gästartist. Annorlunda sound för att vara Strokes, men riktigt mysigt.

Inga kommentarer: