27 november 2006

Helgerna försvinner snabbt nu

Det finns ett Rick James-citat som passar bra här - "Cocaine is a hell of a drug".
- Andreas Terner om Michael "Kramer" Richards rasistiska utbrott.

Fredag 24 november:
Sovmorgnar tar jag på stort allvar. Så stort att de ibland förvandlas till soveftermiddagar. Det enda som räddar mig från total förströelse just denna fredag är en frisörstid.
- Ska jag klippa fram öronen eller låta lite hår ligga över?
Hur fan skulle jag veta, jag har inte haft så kort hår på fyra-fem år.

Direkt efteråt känns det jättekonstigt. Jag kan känna vinden som kyler min hårbotten och jag har inget som fladdrar framför ögonen. På bussen känner Terner inte igen mig först. Är på väg att gå förbi mig, när han plötsligt vänder blicken och flinar. Annars är sig allt likt. Hattarna jag testar i affären är fortfarande för små.

Lördag 25 november:
Drinkfest hos Laggan plus fru. Trevligt folk, mycket sprit. Jonas blandar en drink på öl och stroh-rum. Golden Shower kallar han den. Hedersomnämnande. Efteråt Folkets jubelScharinska. Skön, dansant musik. Chockar Peter och Björn med mitt hår.

Söndag 26 november:
Min städvecka i korridoren. Segar mig länge innan dammsugaren åker igång. Bakar brownies till kvällsfikat.

1 kommentar:

Hanna sa...

Men lägg upp en bild på nya frippan, for crying out loud! :)