13 augusti 2006

Bättre klent än aldrig

Fick häromveckan ta del av bilderna som Punger tagit under årets Arvikafestival. Hade nästan helt glömt bort att han hade med sig en digitalkamera dit. Förvisso inte den bästa upplösningen och dessutom hängde vi inte särskilt ofta på samma ställe eftersom han sov på funktionärscampingen. Men här är några väl utvalda bilder för att få en liten smak av händelserna och campinglivet. Det hela börjar mycket vackert (1) med en bild på mig drickandes en burk fulöl. I bakgrunden syns Markus Pettersson krypandes, i full färd med att tömma magsäcken på onyttigheter. Den bilden är tagen på den andra reservcampingen, där vi till slut blev tvungna att slå oss ner. Från Camp Hole fanns mest lite mysiga mingelbilder, bl.a. denna (2)Stefan och min kusin Joana samt den här (3)Tobbe och Markus Johansson när de håller en liten teceremoni. Vet inte om jag nämnt det ännu, men Joana (som vanligtvis alltså huserar i trakterna kring Berlin) har flyttat hit till mina föräldrar för att bo och plugga gymnasiet i Sverige det kommande året.
Tyvärr hade inte Punger någon trofébild på vår vackra ortsskylt som jag lånat med mig festivalen till ära. Ska försöka få tag på bilderna från de andra som fotade också, få se om det blev nått där. Vad han däremot fick ett foto på var ett av de tydligaste festivalbevisen i landet (4). Konserter verkar killen vettigt nog ha skonat kameran från, det kan ju trots allt gå mer än snett när man flänger runt. Denna avståndsbild (5) från Turbonegros spelning är således den bästa jag kunde hitta i den kategorin.
Från festivalens slutskede finns det en kul bild på mig när jag poserar likt en James Bond-skurk (6). Märk väl att mitt weapon of choice är tältpinnar. Dessutom hittade jag en bild på de "uppblåsbara öar" jag snackade om i festivalinlägget (7).
Ska passa på att informera om att Tobbe och Punger har donat med en sida där foton från alla våra fester och andra tillställningar är menade att hamna. Där hittar man exempelvis övriga (ganska så många) bilder från Arvika och kräftskivan! Den går under namnet Photovaganza.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa är att jag tog bilderna i 640x480 och med den bästa av kameror: Fujifilm Digital Q1.

Anonym sa...

Hur var det Mattias, fick du kameran gratis? Jag tar tillbaka allt elakt jag sa om den, imponerande bilder! Men öl-killen ser läskig som fan ut ju, tur att vi drog.

Unknown sa...

Hehe. Ingen man vill möta i ett mörkt tält, nej.

Bodonigänget sa...

Punger, smeknamnens konung!

Anonym sa...

Marie: Jepp, kameran fick far gratis för att han köpte några rullar film.

Bodonis: Ni skulle bara veta vilken magi det smeknamnet bär med sig. Vart mej än vänder.