16 augusti 2006

Sista natten i hålan?

[Vi spelar kunskapsspel på caféet]
Punger: Vilken gren inom kemin innehåller läran om kolets bindningar?
Niklas: Hmm... Carbonara?
- Swoosh.

Imorgon, någon gång under dagens lopp, är det tänkt att jag och Niklas ska bege oss till Stockholm. Där kommer jag sen tillbringa en dag eller två innan jag åker upp till Umeå igen. Har inte packat någonting ännu eller ens tänkt tanken på att göra det. Allt jobbande i sommar har gjort att de här sista, lediga dagarna har gått så otroligt fort. Att jag t.ex. inte ska få se Punger på ett år känns jäkligt knepigt. Han kommer ju inte ens hem från staterna för att fira jul iår.

Nåväl, det känns konstigt nu. Men jag vet att jag kommer må väldigt bra av att få sätta mig ner i mitt korridorsrum igen. Det är underligt vemodigt att resa åt endera håll i landet. Man kan inte riktigt vara utan någon av världarna. Det har blivit en treenighet av det hela. Ekshärad-Berlin-Umeå. Orter jag alltid kommer återvända till. Janina och Petter snackade lite löst om att flytta till Berlin för något år och jobba. Tobbe verkade het på den gröten med. Vore vansinnigt kul. Har ju faktiskt aldrig "bott" där, mer än någon månad som längst.

Hm, undrar hur jag kunde glida över till de funderingarna helt plötsligt? Jag är nog ganska förvirrad av den passiva stressen som packnings- och adjötankarna bildar. Alldeles strax ringer nog min bror och vill bli hämtad från den där festen i Sunnemo också. Kanske ska börja med en kom-ihåg-lista så jag får allt det gjort som jag tänkt över.

Inga kommentarer: