25 juli 2006

When music faded

Vafan? Fullkornspasta!? Jag vill fan inte ha nått jävla tuggmotstånd när jag äter mat!
- Daniel visar spädbarnet i sig.

Jaha ja. Inte ens en månad efter att jag fick min iPod utbytt mot betalning så har den nya råkat ut för samma fel som den förra. Ska lämna in den på Office i Karlstad imorgon igen. Säger de åt mig att jag måste betala 1000 jävla spänn till är risken stor att jag åker till Teknikmagasinet och kastar den i ansiktet på någon. Blir så trött på allt det här. Konsumentombudsmannen har semesterstängt under juli månad dessutom, så jag har inte kunnat nå henne för råd kring det hela. Ska bli skönt att få lite klarhet i augusti vad som egentligen gäller.

Enda fördelen med att den nya gick sönder är väl att det hände såpass tidigt, inte två månader efter garantin gått ut som på den förra. Eller ja, jag vet inte ens om jag har någon garanti på den nya. Det är väl det som visar sig imorgon.

Under hela sommaren har jag allt som allt bara haft två-tre veckors tillgång till portabel musik. Förstår inte hur jag stått ut. Eller jo, de perioderna jag inte haft spelaren har jag tagit bilen istället för cykeln till jobbet. Och är det inget bra på radion trampar jag lite extra på gasen. Och det händer ofta på väldigt tidiga morgnar.

Där är det kanske tråkigaste med hela historien. Mitt påtänkt sunda sommarleverne, med cykelturer vart hän jag än vänder mig, blir inte alls lika kontinuerlig som jag väntat mig nu när jag inte har musiken i mina öron. En trasig iPod är i mitt fall rent av hälsoskadligt. Ingen friluftssysselsättning på egen hand blir längre särskilt rolig. Tur då att vi lyckas passa in lite fot- och volleybollmatcher i Ekshärads trakter. Kanske med lite ojämna mellanrum, men ändå.

2 kommentarer:

Lyxunge sa...

Skivan går att betala direkt på internetbanken... Leverans snarast isf.

Unknown sa...

Jag kommer att vara på så olika ställen framöver, så det är nog smidigast om vi åtminstone väntar tills jag är i Ume igen.