16 juni 2006

9, 89, 1-0

Paris is always Paris and Berlin is never Berlin.
- Jack Lang, Frankrikes f.d. kulturminister.

Den gången var de inte ens med om det, 1998 i Frankrike. Men ännu håller vi oss kvar, i årtusendets första europeiska världsmästerskap. Jag stämmer in i Bodonibloggens snyftningar vid Paraguays anblick efter matchen, men kan inte låta bli att känna lättnaden efter nervpärsen. Tack Ljungberg, tack hela landslaget för en grym insats och tack alla fans (över 40000 sägs det!) som rest ner för att pusha dem! Berlin är Sveriges huvudstad, om än bara för en dag. Wish I was there.



Den ståtliga Goldelse uppå Segerpelaren i Berlin.
Idag är hon er Sverige, bara er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar vm, vilken fest! Tre bra matcher i dag också, jag är helt uppsnärjd i det här. Drömde i natt att Argentina slog Holland i VM-finalen. Ett Omen!

Unknown sa...

Eller en undergångsprofetia, Holland är ganska tråkiga tycker jag och får förhoppningsvis stryk av de roliga ivorianerna idag! (Även om jag har en etta på alla dagens matcher på en av mina tipskuponger).