25 maj 2006

Things coming up

Hon är som hästvärldens Linda Bengtzing.
- Andreas Terner om Malin Baryard.

Sista helgen i Umeå är påbörjad. Eller ja, jag vet ju ännu inte när jag åker hem, men med tanke på att de flesta planerar resa hem under den kommande helgen finns det nog inte mycket för mig att hämta om jag skulle bli kvar. Mycket som händer, borde eller kommer att hända just den här helgen.

Det är långhelg. Idag var det Himmelsfärd, alternativt Handduksdagen för de som firar den. Nördigt tycker många, men helt klart en kul grej. Särskilt om man gillar Douglas Adams verk, obviously. Personligen har jag knappt rört mig utanför huset, så det har inte blivit läge att bära med sig något torkredskap just det här året.

Fysikgrändsfesten har smygit sig på litegrann. Ett fåtal kids sökte sig hit idag och vankade runt lite. Alldeles nyss verkade de dock skingras, antagligen märkte de att det inte händer så mycket just idag. Imorgon däremot. Johan här i korridoren har redan siat om ett stort folkhav, undergångsprofet som han är. Jag och CJ ska ut och filma från sen förmiddag till tidig kväll, så det visar sig väl hur inblandad man blir i det hela. Elli tog initiativ att pusha för en alternativ aktivitet på kvällen, man kan ju hoppas på att komma undan kaoset på den vägen. Lördagen är åtminstone garderad, med alternativ fest på Tunnelbacken.

Appropå TV-kursen så börjar det bli lite stressigt. Jag, CJ och Tomas har gett oss på ett inslag modell svårare och vi har ännu inte ordnat en enda sekund filmat material. Lite ändring på det imorrn som sagt, men jag känner redan nu stressen nypa i mig. Inte det roligaste sättet att avsluta terminen på kanske. Får hoppas att vi har orken att ta tag i det hela rejält på måndag när det riktiga filmandet drar igång. Då behöver vi vara on top of things.

Inga kommentarer: