13 maj 2006

Lights, camera, action

I want something good to die for,
to make it beautiful to live.
Queens of the Stone Age - Go with the Flow

Den gångna veckan så har vi i Times-gruppen startat med TV-kursen. Hittills har jag fått många flashbacks tillbaka till när man sysslade med kortfilmer nere i Värmland, framför allt i fredags när vi gick igenom kamerautrustningen. Hoppas det kommer ett läge att få filma små filmer igen framöver. Helst av allt skulle jag vilja låna en kamera och göra små projekt under sommaren när man inte har något bättre för sig.

Helgen har gått i festandets tecken. I fredags var det tillställning hos Le Grotto, med musiklärarstuderande och en "typisk Kirunatant" som Lenitha så fint beskrev det. Det var även Lenny som höll i gårdagens förfest, innan vi begav oss till kalaset på Konsthögskolan. Där var vi tills klockan var en bra bit över tre och när jag kom hem strax efter fyra upptäckte jag att jag glömt mina nycklar på förfesten. Efter en stunds funderande ringde jag på hos Johan, som yrvaket öppnade dörren. "Jag antog att det var du", sa han och gick och la sig igen. Det var inte första gången han fått öppna dörren för mig. Jag är ganska duktig på att lämna nyckeln hemma när jag går till affären och det har även blivit någon sen hemkomst vid tvåtiden då han fått göra en insats. Klockan halv fem var dock i senaste/tidigaste laget, så det kändes lite pinsamt. Men han höll god min och verkade mer road över min klantighet.

Det har inte blivit mycket skrivande här den senaste tiden. Vet inte vad det beror mest på, men mitt liv har kanske inte delat med sig av några omvälvande skeenden. Det är en bisarr värld där ute, jämfört med den ter sig mitt och andras liv tämligen meningslösa. Några tankar att dela med mig av förutom mina livshändelser har inte riktigt kommit till mig under den gångna veckan heller. Någonting fattas för att ge mig den egentliga inspirationen. Jag får hoppas att det dyker upp snart.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag tycker det har bloggats alldeles för lite i här på sistone. Min egen tagline är ju "för dig som inte har nåt bättre för dig" och med det kommer man undan med ganska mycket :) Världsomspännande händelser är inte så roliga i längden, vi vill ha små vardagshändelser att identifiera oss med ju. Så kom igen Magnus, give the crowd what they want.