14 april 2006

Time may change me, but I can't trace time

Alltså, jag har tänkt på en sak. Brudar tänker ju säkert jättemycket på vad de ska ha på sig när de ska gå ut. Men som ikväll, jag minns inte ett skit vad någon hade för kläder. Fan vad dumma de är.
- Broder Daniel är dumfilosofisk efter en studentfest.

I Hole är sig allt likt. Jag vaknade upp igår, gick ner och hämtade en kaffekopp och spelade lite Betapet. Utanför fönstret sticker gula grästuvor upp ur snön längs sluttningen ner till Busjön. Lizzy ligger på rygg och sparkar med benen. Om hon kliar sig eller bara leker har jag ingen aning om, men hon viftar frenetiskt med svansen. Allting är väldigt tråkigt lugnt mitt i det öde vackra. Det är som förr helt enkelt. Niklas beklagar sig över att bilen krånglar, Daniel kommer med dumma och naiva uttalanden om det motsatta könet och Janina ränner runt och tjänar svarta pengar på frisörsyrket. Mamma har blivit Betapet-beroende (who hasn't?) och pappa är lika laid-back som vanligt. Honom märker man knappt av i huset.

Igår var jag, Pär och Punger på caféet och tittade på hockey med Emma. Hon har köpt en gigantisk TV och bjöd på massor av snacks. En kul grej var att Linda (som bor i min korridor i Umeå), Anna Kristin och deras vänner åkte igenom Ekshärad ungefär i samma veva. De var på väg till Branäs för att åka skidor över helgen och försökte ringa när de åkte förbi, fast deras telefoner hade ingen täckning. Om inte det är ett tecken på obygd så vet jag inte vad som är det.

Det har blivit krångligt att bestämma sig för vilken dag man ska ut och festa i helgen. Det står främst mellan ikväll eller på söndag. Problemet är att det verkar bli mest livat på söndag, men det är varken säkert att Pär eller Tobias är här då. Fast jag känner inte för att gå ut idag heller. Bara ta det lugnt och få lite känsla av högtidshelg. Något jag knappast hann med i julas när jag plöjde massmedie-kursens uppgifter ända inpå nyåret.

Inga kommentarer: