12 april 2006

72 timmar till

In their eyes is a place that you dicovered,
that you love it here, you've got to stay.
On the bottom of the rock, an island,
on which you find you love it when you twitch.
You feel that itch in your pettycoat.
Your pretty, pretty pettycoat.
The Kooks - Ooh La

Till att börja med vill jag lämna ett förtydligande. Kronoparken i Karlstad. Som Bodonigänget mycket riktigt påpekade så finns det ju även en sådan i Umeå. Och även i hundratals andra svenska städer gissar jag. Kronoparken här i Karlstad är i vilket fall den stadsdel som ligger närmast universitetet (eller om man vill vända på det och säga att universitetet ligger i/på Kronoparken), så de flesta av mina vänner och bekanta huserar här. Jag hann träffa Hanna innan hon gick och la sig, hon sticker ju hem till Sundsvall imorrn för påsken. Det är alltid lika skumt när man byter plats med varandra sådär. Hur som helst vet jag inte om jag är vaken för att hälsa imorrn, så jag tog en snabb visit nu på kvällen. Nu sitter jag hemma hos Tobbe och ska få sova i hans gudomliga bädd medan han övernattar uppe hos Hanna.

Det kan ha dykt upp en bra idé till personporträttet dessutom. En före detta klasskamrat till Tobbe är ståuppkomiker och ska ha en show imorgon. Känns ganska tacksamt att skriva om honom. Kristoffer Appelquist heter han. Måste ha gått ganska bra för honom senaste tiden, för han är numera bland annat med i panelen för TV4:s humorprogram och Parlamentet-kopia Hundra procent (vet inte om det kanske stavas med siffror). Inte sett programmet än, men Tobbe påstod att han sköter sig bra där och att han är både roligare än dess koncept och bättre än de andra i panelen. Det får man kanske hoppas, för hela programidén känns ganska urvattnad. Vore bra om man kunde se ett avsnitt för researchen.

En stor nyhet idag för en seriefantast som mig är att Kiefer Sutherland skrivit på för ytterliggare tre säsonger av 24. I enlighet med ovannämnda program så kan folk kanske tro att totalt åtta säsonger av den serien kommer tjata ut konceptet. Men det är en av de få serier som bara blir bättre och bättre för varje år som går. Det tråkiga med Kiefers kontrakt är att spänningen kring hans karaktär Jack Bauers eventuella död delvis försvinner. Ja, han är seriens huvudperson, men den senaste säsongen har verkligen INGEN av karaktärerna varit odödlig på det vis som man tidigare trott. Ni vet, den där standardgrejen i Hollywood där hjältarna bara använder sig av humana metoder, kommer undan oskadd och får bruden på slutet. Det är väldigt lite sånt i 24, särskilt senaste säsongen. Hoppas de lyckas överraska även i fortsättningen.

Nu är det dags att sova. Take care.

4 kommentarer:

jennyi sa...

Jag följde 24 första och andra säsongen, men nu har jag tappat bort sändningstiden... Vet du när det sänds på tv nuförtiden?

Unknown sa...

Mjä, onsdagar eller torsdagar. Men det är bättre att ladda ner det så man får se i rätt ordning. Eller hyra i en välsorterad videobutik. En av få serier som blir bättre för varje säsong som går.

jennyi sa...

Hallå! Ja, det förstås... fast min dumburk drog sin sista suck för ett år sedan, vet inte ens om den kan ladda ner filmer... :-) Fast du kanske har bränt ner de säsongerna redan, jag lånar gärna! :-)

Unknown sa...

Tyvärr, de tittas på och raderas lika snabbt. :)