7 februari 2006

Jag hade fel. Så förbannat jävla fel.

You'll find those lingering voices
are just your ego's attempt to make it all clean and nice
and make a moron out of you.
Walking a bridge of weakening cables,
huddled up in fear and hate because we know our fate
and it's a lot to put us through.
The Shins - Fighting in a Sack

Det gick åt helvete. UmeSkinArt ställde in vår uppgjorda stund för fotoreportaget idag, på sista dagen. Inget ordnade upp sig, allt blev bara värre istället. Efter det beskedet har jag hamnat i ett mentalt stillestånd. En arbetskoma. De skoluppgifter som ligger och väntar på att bli gjorda förblir liggande och jag sitter bara och våndas över att allt jag försöker ta mig till rämnar i botten. Efter ännu en period av misslyckat praktiksökande och andra kval så var det dagens misslyckande som stal det sista av min ork. Imorgon eftermiddag är det deadline för reportaget, tills dess måste jag ha lyckats få ihop några bilder till en plan b och redigerat färdigt det.

Jag har såklart funderat på huruvida min väldigt avgränsade kost på gula örter har påverkat min minimala arbetsork. Visst måste jag erkänna att möjligheten finns, men å andra sidan vet jag inte om exempelvis en kebabtallrik skulle lösa mitt dilemma nämnvärt heller.

158 h 40 min, 70 bananer

3 kommentarer:

Karin sa...

Hej Magnus, jag har ett sista minuten-tips som kanske kan funka. När jag pluggade media gjorde vi en dokumentärfilm på temat "Staden vaknar". Dvs gå upp jävligt tidigt, ner på stan och fota vad som händer timme för timme tills affärerna öppnar. Vi fick en del bra filmklipp vill jag minnas. Bra Shins-låt för övrigt.

Karin sa...

Jo det var min egen back up-plan men eftersom jag redan tagit mina bilder och dessutom är för lat för att någonsin orka försöka gå upp sådär tidigt igen så delar jag gärna med mig av min idé. Kan ju vara bra om man vill hinna bli klar i tid också.

linda sa...

Hallå.. Du är då alltför galen! Hur länge ska du leva på bananer egentligen? Tror du inte att du kommer lessna på dem? Vet förresten inte om du sett det, men jag har varit duktig och uppdaterat :)

Lycka till med foto-mojjen förresten!