10 februari 2006

So long, and thanks for all the bananas!

The blue pill opens your eyes.
Is there a better way?
A new religion prescribed
to those without the faith.
A hero holding a knife
and blood is not enough.
Is it to late to go back?
Is it to late to go?
/
There's no-one here.
And people everywhere.
Your'e on you're own.
/
Let's see if I'm hearing this right,
Is it just that I should take
the never-ending supply
to carry out the dead?
Your idols burn in the fire.
The mob comes crawling up.
I'm reclaiming my mind,
destroying everyone.

Queens of the Stone Age - Better Living Through Chemistry

Idag slutade min räd av bananfrossa. Det som bröt min svit fick bli en ostmacka från Humlan-fiket. Brödet smakade torrt jämfört med den krämiga maten jag konsumerat under den gångna veckan, men i övrigt kunde jag inte klaga. Det känns underligt att få återgå till att äta normalt igen, samtidigt som jag redan nu längtar till kommande dagars middagar.

Idag slutade fotokursen. Jag har fortfarande några saker att göra och glömde även att lämna tillbaka kameran, men innan måndag ska jag försöka ha allt gjort. Hur som helst var vi och drack after school-öl på Corona förut och det var både roligt och skönt att kunna släppa allt annat för en stund. Nu sitter jag hemma hos CJ, Titti, Elli och Stina nere på stan och funderar på vad jag ska äta för middag. Tjejerna sitter framför OS-invigningen som småbarn sitter framför Kalle på julafton och CJ och Henke (som är på besök från Sundsvall igen) är och handlar snus. Själv försöker jag fortsätta slappna av från alla tankar och all stress jag känt den senaste tiden. Imorgon är det utgång med så gott som hela klassen och det känns bra att få återse allt folk igen. Kanske får jag lite större ork till sociala aktiviteter nu när jag har större valfrihet i kosttillskottet.

229 h 00 min, 91 bananer
Over and out.

Inga kommentarer: