5 februari 2006

Inte det bästa uppvaknandet

Tell me spirit, what has not been done?
I'll rush out and do it. Or are we doing it now?
My Morning Jacket - Wordless Chorus

Idag var den svåraste dagen hittills under bananätningens alla dagar. Bakfyllan kallade efter salt och fett, men allt den fick var apelsinjuice. Orkade inte ta mig ens en banan förrän runt femtiden på eftermiddagen. Avhållsamheten gav jobbiga resultat även under gårdagens festande. Dels satte alkoholen till ganska snabbt och mot slutet av kvällen blev jag nog ganska kinkig till följd av energibristen.

Men det var roligt trots allt. Förfesten höll till i Åsas korridor alldeles här i närheten. Där träffade jag hennes korridorskamrater, bl.a. två tyskar som jag kunde prata av mig lite med. Enda tyskan jag pratat den senaste tiden är korta sessioner på telefonen med mina morbröder eller morföräldrar. Runt elva hoppade vi i en taxi ner till Norrlandsoperan. På Community träffade man många roliga människor som vanligt och stämning bjöd upp till dans från första sekund. Tyvärr var det inte så många från klassen som hamnade där som jag hade hoppats, så mot slutet när Åsa, Dylan och deras korridorsfolk som jag kom dit med plötsligt var borta fann jag mig själv dansa i min ensamhet bland främlingar. Det var förvisso roligt ett tag, men snart greppade man sina kläder i garderoben och tog bussen hem. Jag var helt slutkörd när jag äntligen kom innanför dörrarna och hann knappt få av mig kläderna innan jag damp ner i sängen och sussade iväg till drömmarnas land.

Jag hoppas allt ordnar upp sig med fotoreportaget nu i början av veckan. Med lite tur ringer de från UmeSkinArt vid en bra tid imorgon så man hinner ordna med andra saker efteråt, som att söka praktik, jobba med Inkognito-texterna och annat skolarbete. Sedan ska jag försöka välja de tolv bilderna till fotodagboken också, för jag minns inte vilken tid imorgon de ska vara inne. Det kommer säkerligen bli en arbetsfylld vecka, men desto trevligare är då när man är framme vid fredagen och har allt bakom sig.

106 h 31 min, 57 bananer

1 kommentar:

Anonym sa...

Skön blog du skriver, såg även att du också pluggar här i Umeå.

Kämpa på med bananerna! :)