16 februari 2006

I'll live through this in a manner cursed in my own accord

Skeletor är en man (?) att vara rädd för. Särskilt i den svenskdubbade versionen av tecknade He-Man, för där görs hans röst av Peter Harrysson.
- Jag kommenterar ett inlägg i Karins blogg.

Första veckan av radiomomentet är snart slut. Jobbigt, men roligt. Fast främst är det jobbigt för att det är så mycket som hänger i luften förutom radion. Inkognito (hum.fak.-magasinet) ska redigeras och publiceras, skrivuppgifter till skolan som hänger kvar ska ordnas och så ska jag skriva några recensioner till Inkognito och Rekyl (vår utbildnings program på studentradion). Till det sistnämnda ska jag även läsa in den färdiga recensionen till användning i radion, så man blir ju lite nervös inför sin första eterinsats. Kort sagt händer mycket nu, vilket väl är anledning till viss ineffektivitet just här. Uppå allt detta är alla i värsta OS-hysterin nu också, vilket har kommit att styra mycket av mitt eget beteende och tittande också.

Jag har även börjat fila på ett "radioinslag" utifrån temat konceptalbum efter mitt förra inlägg. Kan vara bra för övning och så kan det ju vara roligt för andra att få höra några inslag från låtarna och skivorna jag nämner för att kunna skaffa sig en bättre bild av vad jag pratar om. När jag är klar ska jag ordna det hela i Mp3-format eller liknande så ni kan ladda ner det eller få det tillskickat från mig. Har ni fler tips på konceptplattor ni tycker jag ska kolla upp inför inspelningen så droppa det genom kommentarsfunktionen här i bloggen.

Nu blir det snart dags för mig att gå ner på en midnattstvätt i stugan. Inget i mitt liv är i synk just nu och en så diminutiv grej som att fixa tvättider i god tid är säkerligen inget undantag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

OS är grymt! Jag tittar inte överdrivet mycket, men följer resultaten på dn.se medan jag skriver hemtenta. Idag är det dags för Anja och de andra att åka kombinationen, jag väntar på den uppskjutna starten kl.13. Håll tummarna!

Karin sa...

"Stalin, Pol Pot och Skeletor" är ju ett citat ur en av Conans grymma reklamfilmer. Den när han räknar upp massa diktatorer, avslutar med Skeletor och säger "they had all two things in common... they were evil... and they did NOT look like Conan". Om du inte sett den. Jävligt rolig.