29 november 2005

Inte så praktiskt

You've claimed all this time
that you would die for me.
Why then are you so surprised
when you hear your own eulogy?
Tool - Eulogy

Det ser dystert ut på praktikfronten. Har börjat tappa hoppet om att överhuvudtaget hamna någonstans. Har nu sökt till Karlstads-Tidningen, vilket är den sista lokala nyhetstidningen i den staden. Efter det så blir jag tvungen att söka på alla möjliga håll. Sista essen i ärmen är någon gratistidning i stil med Newz, som någon påpekade i en kommentar till förra inlägget, eller kanske Stockholmstrakterna eftersom Niklas ju håller till där nuförtiden. Fast Stockholm har hela tiden kännts som the last resort. Stället jag undersöker om absolut inget annat funkar. Vet dock inte varför jag känner så.

In other news, det snöar tungt ute för tredje kvällen i rad. Det börjar bli riktigt massivt med snö ute. Mycket trevligt och fint. Gillar att vakna upp och se en näst intill orörd snöbädd innan jag går till skolan, med undantag för några gång och cykelspår. Med tanke på att jag ännu inte lyckats införskaffa någon ljusstake eller ett annat julpynt till mitt rum så är det det enda som inger julkänslor vid det ögonblicket. Och tankarna på jul och ledigt är vad som får mig att kämpa vidare dessa sista veckor.

Om ungefär en vecka är det deadline för denna termins utgåva av mitt kompendie The Raging Raven. Har försökt ordna ihop allt som ska vara med i det, men ännu saknas vissa delar. Som Rynell-intervjun exempelvis, som jag egentligen tänkte ha skrivit klart till morgondagens Inkognito-möte. Fast när man väl sitter med den så är det så mycket svårare än man tror. Man vill ju gärna göra det bästa av den. Något som jag däremot HAR donat ihop är två stycken årsbästalistor (tio-i-topp som de ser ut nu) för film och musik. Fram tills deadline är de dock ännu aktiva, eftersom saker ju kan ändras om jag ser/hör något nytt. Framför allt vad gäller film märkte jag häromdagen att jag varit förvånansvärt dålig (enligt mina mått mätta) på att se film från i år. Därför ska jag försöka avverka några lovande grejer den kommande veckan så de får en ärlig chans att komma in på listan. Samtidigt passar jag naturligtvis på att vidga mitt perspektiv på året musikalbum, även om jag redan nu har avsevärt mycket mer material att jobba med i den listan.

Imorgon kommer förhoppningsvis boken på posten som ska vara recenserad på fredag. Då hinner jag kanske trots allt med allting som jag tänkt mig.

Inga kommentarer: