1 december 2005

Source critics, motherfucker!

Det är en sån där så kallad... oral nedsmutsning...
- Hans Wiechel om ordet "dock".

Sitter så förbannat frustrerad framför datorn. Försöker skriva på recensionen av Torsten Thuréns bok Källkritik, men det kommer inga ord ur skallen på mig. Sedan jag började med själva skrivandet av texten så har det nu gått närmare fem timmar. Visst, jag har tagit pauser och velat runt och väl egentligen inte gjort så mycket av just skrivandet, men det är av den enkla anledningen att när jag sätter mig för att låta fingrarna hamra på tangenterna så händer ingenting.

Imorgon ska vi ha korridorsfest här. Det har dragits ut på det länge nu (första helgen vi hade tänkt att ha den var då jag åkte hem på överraskningsbesök), men det har alltid kommit andra evenemang emellan för alldeles för många i korridoren. Får hoppas att jag lyckas bli klar med recensionen i tid imorgon så jag är hemma tidigt nog för att hjälpa till med förberedelserna och ändå städa lite på mitt eget rum.

Det slog mig även förut, som så många gånger tidigare, att jag måste komma igång med att träna snart. Blir förbannad på mig själv bara jag tänker på alla veckor som gått sedan jag senast tänkte på det, som hade kunnat använts till effektiv träning. Vet inte varför jag alltid drar ut på det, men jag glömmer av nån anledning alltid bort att ens försöka komma igång. Bara man har gjort det så brukar det ju rulla fint av sig självt. Det är jobbigt att komma in i den tankegången så nära jul också, då man inte vill något hellre än bara ge sig hän åt all underbar mat och det slappa levernet. Istället sitter man sedan där med köttbullen på gaffeln och ser resten av människorna runt bordet skjuta in ännu en prinskorv i gapet. Då är man inte så hungrig längre.

Inga kommentarer: