17 oktober 2005

Maestro! Musica, per favore!

Jag vill slå ner den personen som för första gången satte ett russin i ett bröd!
- C.J. uttrycker sina känslor för russinbröd.

Efter gårdagens inlägg slog det mig att jag har många fler musiktips än The Cardigans nya platta. Därför tänkte jag helt sonika lista dem här och nu:
  • Bring Me the Fucking Riot... Man - Same (2004)
  • My Morning Jacket - It Still Moves (2003)
  • Sounds Like Violence - The Pistol (EP) (2004)
  • Yeah Yeah Yeahs - Fever to Tell (2003)

My Morning Jacket släpper dessutom en ny platta vid namn Z denna vecka om jag inte missminner mig. Har dock ännu inte lyckats provlyssna på den, men jag tycker för all del att man ska hålla till godo med deras tidigare verk dessförinnan. Min första tanke när jag hörde dem var att det lät som Sigur Rós, fast med mer sång och inte riktigt lika psykadeliskt. Eller nej, det låter förresten lite väl amerikanskt för att jämföras med Sigur ändå. Men jag tror ändå de som har viss försmak för deras musik bör kolla upp det. Sounds Like Violence har vad jag kunnat luska fram bara släppt EP:n hittills. Väldigt synd, men jag hoppas på fler verk inom en snar framtid.

Nu ska jag återgå till min bokrecension, så att veckans uppgifter sakta men säkert börjar komma någon vart. Imorgon har vi som uppgift att genom offentliga handlingar luska fram så mycket som möjligt kring Umeå Universitets rektor och hans bakgrund före han fick sitt nuvarande jobb. Den grävande journalistiken väntar!

1 kommentar:

Anonym sa...

"I blog because I must. Blogito ergo sum."
ricotta cheesecake recipe