4 oktober 2005

Leia Organas Dag

Jag: Enligt DN:s hemsida är det tydligen kanelbullens dag imorgon.
Erik: Då ska jag ut och slåss!
- Say what!?

Trots ovanstående citat är kronologin i verkligheten lite annorlunda, eftersom kanelbullens dag ju egentligen var idag. Och ingen kanelbulle åt jag. Detta inte för att manifestera en åsikt, utan helt enkelt för att jag glömde bort det. Jag är inte den som brukar anamma nya traditioner, men kanelbullar säger jag däremot aldrig nej till. Det får gärna vara min mors eller systers hembakade då. Nybakade och med ett glas mjölk eller en färsk kopp kaffe till vore det ultimata.

Nu har vi påbörjat layoutmomentet på kursen. Det är riktigt roligt, även om vi inte har börjat använda oss av våra egna texter än. Dock så satt jag idag kvar när jag var färdig med vår uppgift och i väntan på att C.J. och folket skulle bli klara så började jag smått fiffla med den saken på egen hand. Omvandlade det tidigare blogginlägget Video games killed the movie stars, efter att ha ändrat och lagt till på vissa ställen, till en mycket tidningsenlig krönika i A4-format. Blev mäkta nöjd med resultatet och man får verkligen mersmak av att se sin text fylla spalterna på ett estetiskt tilltalande sätt. Blev också sugen på att utveckla just den texten, eftersom jag känner att jag utelämnade så mycket intressant när jag från första början skrev inlägget. Kanske har jag någon gång framöver utvecklat den såpass långt att jag kan göra ett snyggt tidningsuppslag av det.

Förresten så har jag laddat ner en liveinspelning med Queens of the Stone Age. Fan vad sugen jag blev att se dem efter att ha lyssnat. De låter grymt bra, om inte bättre, utanför studion.

Inga kommentarer: