9 september 2005

Ticket to ride

Men tänkte ni på introduktionen till föreläsningen? Han sa väl kanske fem meningar, men pratade ändå dubbelt så länge som de andra.
- Björn gör oss uppmärksamma på exakt hur långsamt en av våra lärare pratar.

Tröttheten tynger mig. Igår blev det ännu en utgång med några klasskamrater, denna gång på Corona som ligger på universitetsområdet. Ska nog iväg och fika med dem senare för att ladda batterierna igen.

Igår var jag även nere på stan och ordnade totalkort till Umeå Filmfestival. Med det så får man gå på alla visningar, i mån av plats, och får även tio förköpta (d.v.s. garanterade) platser till valfria visningar. Bland de tio filmerna jag valde förköpsbiljetter till kan bland annat nämnas Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö (som har Sverigepremiär på festivalen), Katze im Sack, Schneeland, After the Day Before, Stockholm Boogie samt ett paket med europeiska kortfilmer som vunnit UIP-priser under tidigare festivaler (bl.a. den underbara 7:35 de la Mañana som SVT visade i samband med oscarsgalan). Såg att Wirtbergs båda filmer visas på onsdagsmorgonen, vilket var dumt eftersom jag inte vet hur det synkar sig med föreläsningar och liknande. Om jag får möjligheten ska jag dock sticka ner direkt.
Vi fick köa i över en och en halv timme när vi kom till Folkets Hus, men då var vi också där från att kassorna öppnade. Björn och Örjan köpte biljetter till de två dokumentärerna om Umeås hardcoreera (Hardcorens huvudstad och Refused are fucking dead), vilka även jag förköpte platser till.

Känns på sätt och vis skönt att man bokat in sig på något annat än fest nästa helg, med tanke på hur sliten jag känner mig just nu.

Inga kommentarer: