10 september 2005

Comic relief

Det är litegrann som creme fraiche - det har ingen direkt egen smak, så den verkar onödig tills man kombinerar den med andra ingridienser.
- Björn förklarar varför vissa inte gillar tomater.

Idag, på denna slappa "dagen-efter-dag", så har jag inte gjort särskilt mycket mer än att plöja massor av Rocky-serier. Har köpt alla utkomna album, fast eftersom de hade slut i lager på vissa så har jag än så länge bara fem stycken liggandes på nattduksbordet.
Martin Kellerman är verkligen en hjälte. Att en av de bästa samtidsskildringarna skulle komma i serieformat var det nog få som visste eller trodde, men Rocky låter en både känna igen sig själv och samtidigt skratta åt eller med det underliga liv som man för i dagens Sverige. Dessutom är inte bara Kellermans sinne för livssituationer utan även för humor på topp. Han vet både vad vår generation tycker är roligt och varför.

Fast lite social har jag åtminstone hunnit vara. Åt mat och tittade på TV med Linda och Emma från korridoren förut, sen kom Dusan över en sväng och snackade och för inte många minuter sen så var även C.J. här och tittade in. Han skulle ut och ta några öl med en kompis, men jag hade varken ork eller ålder att följa med (de skulle på Rex, som har 23-årsgräns). Nåväl, vi lyssnade på schysst musik och snackade skit i vilket fall.

Försöker just nu ytterliggare mätta min hunger för smart humor genom att hitta stand-up-grejer med Magnus Betnér, men den killen har ju knappt något alls att tillgå på sin hemsida. Får se om övriga internet kan hjälpa mig med det problemet.

Inga kommentarer: