22 september 2005

Fool me twice

Dom var bulgarer... eller vänta, var det tvärtom?
- Så det var alltså ni som var bulgarerna, Åke?

Självklart blev jag ännu en gång lurad av vädret. När jag vaknade upp efter regnvädret jag nämnde i det tidigare inlägget så var det blå himmel och strålande solsken. Det var naturligtvis kyligt ute än, men ändå.

Håller som bäst på att ladda inför imorgon. Fest står på schemat och kvällen börjar hemma hos mig. Vet inte hur många som kommer, men storstädning är vad som gäller iaf. Måste ju göra det bästa jag kan av min lilla lya. Hittills har jag bl.a. tvättat alla smutskläder som låg runt i rummet, vilket inte var allt för lätt eftersom jag har missat två tvättider i rad och inte hade en ny inbokad förrän på lördag eftermiddag. Jag tjuvkikade dock i källaren tidigare ikväll och såg att den som hade tvättid bara använde en maskin av tra möjliga, så jag slängde snabbt in plaggen i tygkarusellen. Sedan har jag småplockat lite, men kommer ta en rejäl omgång genom rummet under dagen imorgon också. Har varit iväg och köpt snacks åt folket som kommer förbi också. Första gången jag handlat chips på över ett halvår, eftersom jag själv försöker hålla mig fri det här året.

I övrigt har dagen varit lugn. Föreläsning och skrivuppgift i skolan från 08:30 till ungefär 11:00, sedan bara slappande i redaktionssalen (vetenskaps- och kulturjournalisternas egna lokaler som vi har tillgång till 24/7) med klasskamrater och allmänt snack om imorrn. Efter det följde jag med C.J. ner till stan för att inhandla öl, och eftersom jag föredrar flaskor framför burkar så blev det tungt och otympligt nog för att ta bussen hem till Fysikgränd. Det blev en vid variation som vanligt, med allt från tyskt och tjeckiskt till franskt och belgiskt.

När jag kommit hem kom jag på att det nya avsnittet av Lost hade sänts i USA igår och såmed gick att få tag på relativt enkelt. Efter att ha sett det satt jag i nästan en timme bara för att hitta detaljer och analysera sönder avsnittet ruta för ruta. Ett tecken på hur stark min abstinens för serien har växt till sig under sommaren, men även hur värdig start på den andra säsongen som avsnittet var.

Som grädde på moset tänkte jag avsluta med en film innan jag skaffar mig lite välbehövlig tid under lakanen. Vad det blir för något idag är dock en svårare fråga.

Inga kommentarer: