5 juli 2005

Så vit som en mjölk

Det är ju som en festival, fast med motorer istället för musik. Och den dagen jag väljer motorer framför musik får ni alla med glädje komma och skjuta mig.
- Jag förklarar för mina arbetskollegor varför jag inte var och tittade på Rallycross i Höljes.

Nu har jag inlett arbetet i mejerikylen på ICA. Ett annat ord för att ordinarie mjölkkillen Ulf har semester alltså. Dagarna går relativt fort faktiskt. De är förvisso ofta nio eller tio timmar långa, men det finns alltid något att göra. Ingen långtråkig dötid eller så.
Diskuterade Expressens löpsedel av idag med Emma (Wiklund, som sommarjobbar i kassan) precis innan jag åkte hem från jobbet förut. Den var väldigt underligt formulerad;

Polisen misstänker: Therese, 21, hittad mördad i badsjö.

Det första som slog mig var huruvida polisen var osäker på om det är en människa de hittat eller inte. De första två orden känns ju för den nytillkomne läsaren annars ganska onödiga. Anledningen till löpsedeln är antagligen en längre nyhetshistoria, vilket gör att de litar på läsaren att förstå vad som menas med orden. Lite dumt för de som råkar ha missat just denna nyhet sedan tidigare, som exempelvis mig.
Imorgon är jag ledig, då ska jag sova ut som en björn över vintern. Sedan på torsdag ska jag se till att få klartecken om ledighet över Arvikafestivalen. Vore väldigt jobbigt om jag inte fick ledigt då, känns ju som sista chansen att träffa en hel del av sina kompisar samtidigt innan man flyttar härifrån.
Appropå det sistnämnda har jag nu skrivit avtal på ett studentrum uppe i Umeå. Känns väldigt mys just nu faktiskt, jag är nästan oroväckande nyfiken på att få komma dit och kika på det hela. Men nu ska jag först se till att ta vara på tiden här nere så gott det går...

Inga kommentarer: