28 juni 2005

Bland tårtor och andra livsmedel

Igår började jag jobba på ICA. Det har gått mycket smärtfritt hittills. Eller ja, jag slog förvisso i huvudet i kartongpressens tak när jag tömde den igår, men jag syftade främst på att det var väldigt lätt att komma in i de gamla rutinerna. Iår mer än någonsin behandlas jag nästan som en "ordinarie" i butiken av både personal och kunder. Antar att jag jobbat där tillräckligt många år för att göra mig igenkänd.

Idag hände en rolig grej. Eller ja, snarare två. För det första var det idag Tobbes tjugoårsdag. Eftersom festande inte riktigt passar in på en vardag så åt vi (åtta personer totalt) kopiöst mycket tårta, däribland en pannkakstårta som jag, Punger och Pär lagat till, samt spelade sällskapsspel. Pär och födelsedagsbarnet tog hem segern och Kunskapsjakten (Nationalencyklopediens frågespel) var spelet som gällde. Mycket trevlig afton helt klart. Lyckades dock inte få min present transporterad hemifrån till Ekshärad, så den får vänta tills Tobbe kommer hem från Sundsvall på måndag. Av den anledningen får jag även vänta med att berätta dess innehåll.
Den andra roliga händelsen var att jag kom med i "Fördomsprofilen - Film" i Christer i P3. Kring den saken finns det dock allt för mycket att berätta (skulle bli så mycket att återberätta alla frågorna och hela analysen), så ni kan istället lyssna på det själva om ni så önskar. Tobbe spelade in det hela, så det är bara att kontakta mig så ordnas det på något vis.

Nä, nu ska jag gå ner och titta på film eller nått. Niklas är ledsen i ögat för att han ska upp och jobba medan jag sitter och knäpper vid datorn i rummet bredvid. (Här bör tilläggas att Niklas inte kan sova ens om köksklockan på nedervåningen i andra sidan huset skulle ticka bara lite högre än den gör.)

Inga kommentarer: