6 juli 2005

I can see clearly now

Det smakar ju som päronsoda men utan sötman, vad är det som är så konstigt med det?
- Jag när jag på ett ganska misslyckat sätt försöker försvara Loka Pärons smak från Josefs skepsis.

Nu har jag fått klarhet i löpsedeln jag berättade om igår. Det var, som jag trodde, att saken gällde en tidigare nyhetshändelse och därav hade en så underlig formulering. Ganska tragiska fakta dock, eftersom kroppen som hittades tillhörde en tjej som varit försvunnen sedan en nyårsfest. Vilket hemskt öde att för det första troligtvis berövas livet (även om det ju kan handla om en olycka när en vid tillfället frusen sjö är inblandad) och sedan ligga obemärkt av omgivningen på samma ställe i ett halvår. Jag menar, visst är det på sätt och vis bra för personens bekanta att få reda på vad som egentligen hänt, men samtidigt måste de ju också känna sig så små när de inser att personen de varit oroliga för legat död på ett och samma ställe i så lång tid. Jag hoppas verkligen att de klarar av att hantera både sorgen och självinsikten.

Idag var jag ledig. Kunde dock inte sova ut riktigt så som jag tänkt mig eftersom solen strålade varm som en spisplatta mot mitt ansikte redan vid halv nio. Vanligtvis brukar den inte nå dit jag sover, men för tillfället har vi ett gäng tyska bekanta på besök i huset så jag har förflyttat mitt sovande till hallen på husets övervåning. Anledningen är att jag inte vill sova i ett rum som är beläget på ett sådant vis att jag riskerar väcka massor av folk när jag ska till jobbet på morgonen. Imorgon börjar jag klockan sju. Då ska jag för första gången ta emot min helt självgjorda margarinbeställning. Riktigt svårt det där med beställningar, man vet ju inte hur mycket människor konsumerar under vilken period. Nåja, ska i vilket fall försöka få mig lite sömn innan det...

Inga kommentarer: