24 juni 2005

Sena tankar från en upprymd själ

Du skriver för jävla långt! Kort ska det vara!
- Mattias "Punger" Unger har synpunkter på min blogg.

Nu händer det grejer må ni tro.
Idag (mer formellt igår) var dagen då man kunde få reda på hur det gick med inskrivningsprovet för Kulturjournalistik i Umeå. Så jag lyfte luren, ringde till Hans Wiechel (Uddeholmaren) och fick reda på att jag knipit en ordinarie plats på programmet. Det var inte förrän efter jag tackat så mycket för beskedet och lagt på som jag kom att tänka på själv bedriften. Jag menar, rent teoretiskt var det ca. 50% chans att ta sig in, men de andra som var där och skrev verkade också vara redigt skärpta varelser. Så att jag faktiskt kom in som ordinarie var som att vinna halva striden för mig.
Fast nu stundar såklart andra orosmoln. I första hand lägenhet. Som det ser ut just nu kommer det bli rum i studentkorridor, vilket såklart även har sina fördelar. Den största av dessa är att man snabbare knyter kontakter, vilket känns relativt viktigt när man bor såpass långt bort från sin ordinarie vistelseort.

Nåväl, jag tror ni kommer få höra mycket mer prat om Umeåprojektet här under sommaren. Kanske redan imorgon, om inte festligheterna drar igång före jag hinner yttra något.

Inga kommentarer: