26 juni 2005

Dagen efter förrgår

Det är så de ska vara; stenfulla 13-åringar. Helst de med mycket smink, för de har sämst självförtroende.
- Josef Saffady delar med sig av sin kvinnosyn.

Hann inte skriva här igår. Dagen var fylld av städande efter festen och bakfylleslitet leverne.
Festen i fredags var riktigt kul, det var verkligen massor av folk här. Fast plockandet efter festen var väl mindre kul. Dock så klarade vi oss nog ganska lindrigt med tanke på hur många som kom. Men än idag står både en soffa och en matta ute på gräset och torkar i solen efter en ordentlig genomtvättning.
Själv kämpade jag främst med min egen kropp. Förkylning, allergi och en eventuell ögoninfektion gjorde att jag varken såg eller kände någon lukt på lördag morgon. Endast hörseln var fortfarande något sånär med. Idag känns det dock bättre vad gäller ögonen, det var nog snarare av trötthet än sjukdom som de klibbade igen så rejält. Allergi och förkylning slåss jag dock med även idag. Och imorgon klockan 07:00 drar jobbet igång. Undrar hur det ska gå.

Igår kväll var jag hos Punger. Vi var ett gäng som tittade på Prinsessan + Krigaren. Vet inte hur många gånger jag sett den nu, men det är verkligen en film som bara blir bättre och bättre för var gång man ser den. Man hittar hela tiden nya, smarta detaljer. Emma, som också var med och tittade, tyckte jag skulle komma till caféet och ta en kaffe idag, så det är väl det som står närmast på schemat fölr dagen. Tills dess ska jag försöka fräscha upp mitt sjukdomsslitna anlete.

Inga kommentarer: