18 augusti 2010

The boys are back in town

Nu får det vara slut på bloggsemestern! Var förvisso aldrig planerat att bli en sådan, men de två veckorna i Tyskland och den efterföljande helgen i Stockholm var både händelserika och utmattande.
Precis som vid förra Berlin-besöket hade jag med mig min Lomo Smena 8M, vilket jag hoppas kan ge några schyssta bilder. Passande nog så hade nämligen rullen från vårt påskbesök i stan framkallats när jag kom hem igen. Resultatet var helt klart glädjande, väldigt starka färger som sig bör från kombinationen plastmonster och en rulle Fuji Superia! Till höger är en personlig favorit, klicka för att se fler.
Förutom Lomon hade jag vid denna tripp även med mig min nygamla Konica EU-mini, en väldigt enkelt byggd plastkamera med redig blixt. Körde igenom en svartvit Ilford-rulle, mycket spänd inför framkallningen!

Inga kommentarer: