21 februari 2010

Mästarnas musiksättare

Som ni märker är det lugnare än vanligt i bloggen, OS-koman har intagit mina kvällar. Vet inte vad det är med mig och stora sportevenemang, men när det vankas olympiska spel, fotbolls-VM och så vidare är jag en första klassens sportnörd. Om än bara för några veckor.

Ska trots stiltjen, och kanske tack vare sportoverloaden, passa på att ge beröm till Mästarnas mästare i SVT. Inte för programupplägget i sig (jag följer det med ett halvt öra när flickvännen tittar), utan för den fantastiska musiken de levererar! Härisist fick vi höra vackra toner från The Band, Arcade Fire, Dan Auerbach, Khoma, Sigur Rós, M83 och The Strokes - i ett och samma avsnitt! Och det vid sidan om flera andra stora artister som The Rolling Stones, Fleetwood Mac och The Soundtrack of Our Lives, bara för att nämna några!
Nina ville dessutom pusha lite extra för The Detroit Cobras som hade en låt med samma vecka, tyvärr är jag inte allt för bekant med deras musik.

Inga kommentarer: