15 augusti 2009

Till Magnus 2008.02.01

När jag träffade Nina för lite mer än ett och ett halvt år sedan så blev det ganska snabbt uppenbart att vi hade en delad fascination för flera olika kulturfenomen. Ett av dessa var det klassiska blandbandet, den gamla kärleksförklaringen som sakta dog ut med den digitala tekniken och som i princip utrotades när cd-brännaren blev standard i hemdatorerna.
Det kändes därför inte konstigt när Nina, någon månad efter vår första "date", istället för en kassett gav mig en lista över låtar som hade funnits på den. Om kassettband fortfarande gick att köpa på den lokala affären, vill säga.
Säga vad man vill om offren som den digitala eran skördat, men när jag för någon vecka sedan återfann den finfina listan så satte jag mig framför Spotify och byggde en digital version. Alla 30 låtar fanns inte i deras bibliotek, men jag är ändå väldigt nöjd!

Tack igen, Nina!

Inga kommentarer: