12 augusti 2009

Djävulsk nostalgi

Häromsistens registrerade jag min utgåva av klassikern Diablo II (plus expansionen Lord of Destruction) på tillverkaren Blizzards sida Battle.net. De erbjuder då möjligheten att ladda ner fullversionen från en nätserver och jag såg ett ypperligt tillfälle att återuppleva ett spel jag inte kört på åtta, nio år. Samtidigt skulle det bli kul att köra det på min MacBook för att se hur bra det rullar.
Tyvärr har Blizzard inte tänkt på alla nya anpassningar. De har förvisso fixat fram en s.k. "native installer" som ska användas för att installera spelet på Mac OS X, men den verkar inte fungera med den digitalt nedladdade versionen. Så nostalgistunden får vänta tills jag orkar fippla med skivorna igen. Mina förväntningar på Diablo III har hur som helst vuxit rejält den senaste veckan, sedan jag började blicka tillbaka på gammal spelglädje.

Inga kommentarer: