8 maj 2009

Bra saker vecka 19:

  • Ashes to Ashes. Den brittiska serien, som är en spin-off på fascinerande Life on Mars, har just påbörjat sin andra och sista(?) säsong. Precis som tidiga avsnitt av de tidigare säsongerna (om man räknar båda serierna) kan man ännu bara ana hur storyn kommer utformas, men de hittar alltid en underbar finish nånstans i godispåsen! Life on Mars hade en av de bästa seriefinalerna jag någonsin sett, så självklar och ändå så oförutsedd! Fantastiskt soundtrack, som vanligt, och Gene Hunt fortsätter vara dumburkens mest sevärde poliskaraktär.
  • Kokos och cappuccino! Bästa smakkombinationen som kulglass kan erbjuda i sommar. Finns på café Moccacino i Ekshärad, bland annat.
  • Part of the Band. För att återkoppla till ett tidigare inlägg, se till så det här gänget får en livespelning snart! Nu kan ni även rösta fram en spelning genom Göteborgs-Posten med några enkla klick.
  • Broken Steel. Tredje DLC:n till Fallout 3 finns ute på Xbox Live! En drös nya speltimmar och ny levelcap lär hålla uppe mitt intresse ett bra tag. Så fort skolarbetet är färdigplitat om nån vecka så kan jag unna mig tiden.
  • Canon AE-1. Farsans kamera har legat i mitt förvar ett bra tag. I ett ryck av inspiration (mest beroende på att jag börjat experimentera med svartvitt fotografi) så laddade jag den med en "pelicula negro y blanco" och knäppte några testbilder. Nu har jag lagt bud på ett schysst objektiv genom Tradera, blivit erbjuden att ta över ett Minolta-paket för överenskomlig summa och blivit erbjuden att använda ett nedlagt mörkerrum plus kvarbliven utrustning. Nu behöver jag bara någon som kan hjälpa mig komma igång med framkallandet, var evigheter jag sysslade med sånt senast.

Inga kommentarer: