14 mars 2008

Jag vet inte varför jag plötsligt är någon annanstans

Bläddrade genom högen av nyinköpta böcker. Ville veta vilken jag skulle läsa härnäst. Mötte Jonas Indes första ord i Too Fast for Love. Fann mig plötsligt i en flashback rakt upp i norra Sverige. Minnen och längtan som sköljde över, allt tack vare hans oskyldiga och mysiga minnen redan i de tre första raderna.
Jag var sex år när jag kysste en flicka första gången. Det var i en trappuppgång på Ålidhem i Umeå. Hon hette Monica och hon var sex år hon med.
Vad det är, som får mig att så kraftigt slungas tillbaks till den vackra staden, vet jag inte. Kanske påminner känslan av den tiden, om det som Jonas kände den gången han kysste Monica.

1 kommentar:

yoenes sa...

Danke! Med tanke på att det var ett 7 timmars experimnet tycker jag utfallet var helt ok, blir säkert bättre då jag hittat den exakta sångmelodin... Ålidhem, du vet att caravanen är ett minne blott på Ålidhem? Nu hänger de nere på stan vid Thulehuset och i den där lägenheten som manusförfattaren från DI, Janne nånting, hyr ut till kollektiv... Lenitha har fått jobb i Luleå, jag ska vara med och spela in skiva i Umeå och kanske få in en fot på VF:s kundtjänst, och i övrigt spelar Skellefteå slutspel mot HV, så jag klagar inte. Pay Per View ikväll!