10 december 2007

Week seven: Someone painted "april fool" in big black letters on a Dead End sign.

Tiden rör sig snabbt nu, hinner knappt uppdatera händelserna här vad det verkar. Andra advent är över och jag har gått in i det sista stora arbetsrycket före julens hembesök i Sverige. Jobbar hela veckan, fram till söndag kväll. Sen hoppas jag på åtminstone två lediga dagar av fyra möjliga nästa vecka, för att styra upp det nödvändigaste.

Inte jättekul att jobba den sista helgen i stan. Har varit både för upptagen och sparsam (snål) de senaste två something veckorna för att vara fullt så social som jag velat. Mitt nyårslöfte till Berlin och dess folk har således blivit att gå ut mer. I can do that. Den ökade pressen att hitta ett nytt (eller ett extra) jobb kan ju vara bra dessutom. Tänkte skriva att den kan vara "sund", men det tror jag knappast den är med tanke på min redan infunna ångest över jobbtorkan här nere. I need the fear!

Har appropå hemfärd ånyo chockats av Ryanairs källarpriser. En ynka spänn för att flyga från Skavsta till Berlin efter nyåret!? 88 simpla kronor efter skatt!? Jag borde väl vara tacksam, men det är ju inte underligt att det går utför för gröngräset i världen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött med billiga biljetter hördu..
Jag börjar faktiskt starkt fundera att lägga om mina studier. Har du lust att puffa för kulturjour i Umeå? funderar så smått...
=)
Kram till dig!

nella sa...

Du! Glad Lucia! (Blev varken lussekatter eller firande idag, so you're not the only one missing out, typ)
Ryannair är bra ibland. Men de luras egentligen, i och med att grundpriserna är exklusive samtliga avgifter osv.
Men, ja, fortfarande osunt billigt. Hoppas man får en bra deal till Turin i vår bara.

Jobben fixar sig, hang in there!