5 februari 2007

Punktat eller punkterat?

Har varit ganska tyst av mig kring mitt leverne här nere i Karlstad. Flesta blogginläggen nu är som bekant länkar till mina VF-artiklar. Men annat kommer, det kan jag lova! Här kommer så länge tre roliga snabbplock:
  • Marit Kapla, som jag intervjuade och skrev om i VF för snart en och en halv vecka sedan, har nu gått från programkoordinator till att bli festivalchef för Göteborgs filmfestival! Grattis och lycka till.
  • Jonas Bergergård och Jonas Holmström (i flera sammanhang även kallade Dubbeljonas), även de intervjuade och skrivna om av mig för cirka två veckor sedan, vann kortilmspriset på en miljon kronor under Göteborgs filmfestival! Tävlingen var en av de större samtalsämnena även i intervjun. Grattis och lycka till.
  • P3 Live spelar ikväll upp Band of Horses spelning från Emmabodafestivalen i somras! Förhandssnuttarna som rullat på radion under dagen låter lovande. 21:30 i P3 är det alltså som gäller.

Inga kommentarer: