2 januari 2007

En gammal utmaning

I likhet med skiv-, film- och bokkullarna vi hade för oss i somras så har Hanna nu packat på mig ett antal frågor att besvara offentligt. Here goes.

4 jobb jag har haft:
- Vaktmästare på ålderdomshemmet Bellmansgården i Ekshärad
- Receptionist och översättare på turistinformationen i samma ort
- Mejeriansvarig på ICA Indianen
- Filmrecensent på Vertex

4 filmer jag kan se om och om igen:
- Prinsessan + Krigaren
- The Big Lebowski
- Guds stad
- Monty Python and the Holy Grail

4 städer jag bott i:
- Ekshärad (stad?)
- Karlstad
- Umeå
- Berlin är det närmaste jag kommer en fjärde stad, men har aldrig haft fast adress där

4 teveserier jag har tittat på:
- 24
- Dexter
- Futurama
- Heroes

4 favoriträtter:
- Mammas pasta med tomatsås
- Kycklingwokar
- Pestopasta
- Västerbottenpaj

4 platser/länder jag vill besöka:
- Island
- Tromsö
- Oceanien
- Centralafrika

4 typer av webbsajter jag besöker dagligen:
- En handfull bloggar
- Nyhetskällor, typ DN
- last.fm
- Filmsidor, typ Filmtipset och IMDb

4 ställen där jag känner mig bekväm:
- Hole
- Umeå
- Morbrors hem utanför Berlin
- Var som helst där jag har en god vän vid min sida

4 personer jag utmanar:
- Dig
- Din granne
- Din vän
- Resten

Inga kommentarer: