11 oktober 2006

Ingen rast och ingen ro

Nordirland är ju som Monaco, fast för alkoholister.
- Andreas Terner

Det är fullspäckad vecka. Tre stycken hemtentauppgifter, som ska vara klara på måndag, är det som främst ligger och gror. Samtidigt lägger man naturligtvis tid på en hel del annat. Igår var det exempelvis ännu en Rekyl-sändning (glömde förvarna här denna gång) och det kom sig av någon anledning att jag på egen hand skötte både teknik och snack denna gång. CJ var med som mentalt stöd i studion, men vägrade snacka i micken. Fast jag tror att man sakta kan nöta in honom på radiospåret, han har ju radiovänlig röst så det förslår. Nåväl, det var en givande erfarenhet att få sköta allt själv. Hade dessutom med en recension av filmen Requiem for a Dream (temat för programmet var "Drömmar") som ni kan lyssna på här.

Såhär i hemtentatider återupptäcker jag ännu en gång hur snabb jag är på att fylla skrivbordet med allehanda papper och, ibland onödiga, atteraljer. Skönt att min nya plattskärm troligtvis dyker upp imorgon, arbetsyta är lika med arbetsro i min värld. Vore skönt om man kunde göra sig av med åtminstone två av uppgifterna innan helgen står vid dörren.

Bra just nu:
  • Khoma - Har fått ett uppsving i mitt lyssnande (igen) och den fjärde november uppträder sommarens bästa liveband här hemma i Umeå.
  • Seriefrossa - Förutom följetonger som Lost och Prison Break, som man redan nöter av under veckorna, så har det dykt upp flera andra lovande. Heroes har ryckt upp sig efter det halvdana pilotavsnittet och Terner har peppat såväl Studio 60 on the Sunset Strip som Dexter. Nice.
Inte så bra just nu:
  • Festpeppen - Jag tar varje tillfälle i akt att festa just nu, det är ju trots allt den "sista" terminen som man har en konkret möjlighet att umgås med klassen. Alla verkar dock inte vara lika på, vilket blir tämligen frustrerande ju närmre vita skägg och bjällerklang vi kommer. Dessutom tycks jag vara en av väldigt få som (vill?) umgås i båda årskullarnas läger om helgerna. Mer integration! Get with it, dammit!
  • Matvanorna - Kaffekopp till frukost, pastatallrik till lunch och knäckebröd till middag. You get the point.

2 kommentarer:

Bodonigänget sa...

Hella felciterad! Ska jag tvingas införskaffa en ny sån där löjlig liten bandare (har en redan, men den går på små batterier jag aldrig ids haffa) som jag kan bära runt på varje gång jag sällskapar med Maggan och hans hårsvall?

Rätt citat:

"Nordirland är ju som Monaco, fast för alkoholister"

Mer finess i ovanstående, huh, innit?

/A.

Unknown sa...

Well, if only life had TiVo, huh?
Har ett till uttalande på lager från herr Terner som däremot är totalt korrekt. No doubts.