9 augusti 2006

Ekshärad snart på TV igen?

En bisarr sak hände när jag satt och åt lunch tidigare på ICA. Jag satt på restaurangens uteservering och vände kort blicken mot Röda Torget (som Ekshärads torg heter, tro det eller ej). Där såg jag en kille springa runt med en redig videokamera. Jag funderade på om man spelade in ett nyhetsinslag och kikade vidare för att se vad saken gällde. Då såg jag plötsligt Filip Hammar och Fredrik Wikingsson traska förbi bland de parkerade bilarna.

De greppade sin kameraman och kom fram till serveringen där de började prata med folket som satt och drack kaffe. Jag uppfattade något om att de sökte en man som födde upp varghundar. Då slog det mig att det troligtvis är Odd i Knappåsen som ska vara med i deras program. Deras senaste 100 Höjdare ska ju tydligen ha med några av Sveriges största original. Läste i tidningen att de hade tänkt ha med den excentriske konstnären Jäppinen från södra Värmland, men att han dog precis när de var där för att spela in. Odd har det hur som helst också varit mycket blåsväder kring i nationell media för några år sedan, då folk tyckte att han vanskötte sina hundar och att det var fel av honom att föda upp blandraserna.

Min lunchrast slutade ungefär då. Det hade varit kul att höra om killarna förstod allt som ekshäringarna pladdrade om. En liten stund senare såg jag dock att de intervjuade Ingvar inne i restaurangen, ett riktigt lokaloriginal. Nu ska det bli spännande att se om något av det hela hamnar i Kanal 5 framöver.

1 kommentar:

Karin sa...

Du har blivit kullad. Se min blogg. Sen vill jag se en lista.