29 juli 2006

Not that there's anything wrong with that...

[Jag och Tobbe slökollar kändisprogram på MTV]
Tobbe: Men hur kunde de tro att vi är gay? Vad pratade vi om den gången?
Jag: Ingen aning, det kan ha varit vad som helst...
Tobbe: ...
Jag: ...
Tobbe: Men vad i hela friden har Lindsay på sig, egentligen?
- No further questions.

Jag har officiellt blivit misstänkt för att vara homosexuell. Låter nästan som om läggningen vore ett brott, men så är hela situationen också ganska bisarr. Det hela har sina rötter i en helg i början av juli. Vi var i Karlstad och skulle festa. På bussen från Kronoparken in till stan träffade jag och Tobbe på två bekanta till mina föräldrar. Till saken hör väl att även jag har känt dem hela mitt liv. Hur som helst pratades vi vid och sen snackade jag med Tobbe tills det var dags att stiga av. That's that.

Igår var så mina föräldrar på besök hos paret. Det var då hon konfronterades med gaymisstankarna. "De såg så kära ut", ska de bland annat ha sagt. Min mor påpekade även att de två lät väldigt oroliga för mig. Som om jag "hamnat bland fel folk".

Det här är naturligtvis nästan för roligt för att vara sant. Att dessutom Tobbe skulle vara min partner är ju lite som grädde på moset i hela storyn. Vi diskuterade tidigare idag vad vi kan ha pratat/skämtat om på bussen för att de skulle misstänka nått sånt. Skulle ju vara kul att veta vad mäniskor refererar till homosexualitet. Troligtvis någon sliten stereotyp, klädinköp eller liknande.

5 kommentarer:

Karin sa...

Satt ni på samma säte? I så fall är det inte undra på.

Bodonigänget sa...

det ska fan vara homosexuell i Värmland eller?

Unknown sa...

Nä, vi satt mitt emot varandra. Men varför skulle man direkt bli gayförklarad om man sitter bredvid nån?

BG---> Hur menar du/ni?

Bodonigänget sa...

jo alltså jag undrar bara om det knackas mycket bög i Värmland?

Unknown sa...

Haha! Ingen aning. Men jag har mina fördomar om mina egna hemtrakter i just den frågan. Tror inte att (framför allt norra delen av) Värmland är så toleranta. Menmen, det kanske bara är jag som fått för mig det.