20 maj 2006

Aldrig vara nöjd med mindre

Elfenbenskusten kan ju gå och göra en Grekland.
- C.J. siar inför fotbolls-VM.

Det är ännu en gång blivit en vecka utan några inlägg här. Jag har inget särskilt att skylla på heller, mycket av min skrivenergi går helt enkelt åt till annat än bloggandet nu.

Helgen har varit ganska slapp. Förvisso var vi och kikade på spelningar under Kulturnatta och MADE-festivalen igår, men det blev ganska lugnt. Både Birdie Hop och Crystal Caravan levererade dock riktigt bra spelningar. RG bjöd som vanligt på hela sig själv på scenen. Lite intressant är att tillfället då de fick störst respons från publiken var när RG slet sönder sin t-shirt i härligaste Hulk-stil. Efter den insatsen sprang folk fram och dansade för fullt vid scenen.

Tråkigast under gårdagen var att jag träffade Lina (Bergqvist) precis när jag var på väg i ilfart till toaletten. När jag kom tillbaka hade hon gått, eller åtminstone såg jag henne inte mer. Det var riktigt synd, för jag har inte pratat med henne sen vi sprang in i varandra under filmfestivalen i höstas. Nåja, om hon vänder hem till Ekshärad under sommaren antar jag att man ses där.

För övrigt. Lordi vann som bekant Eurovision Song Contest. In your face, alla ni som inte trodde mig när jag sa att de skulle räcka hela vägen! Anyhow, av samma anledningar som Karin framhävde i sin blogg så tycker även jag att det var riktigt kul att de fick ta hem det.

Appropå musik så har jag blivit alltmer peppad på att åka och se Sigur Rós spela i Rättvik i slutet av juni. Jag menar, Dalhalla är ju den mest ultimata scenen för dem att uppträda på med sin drömska musik. Jag blir lyrisk bara vid tanken. Det är lugnt värt kring 400 spänn (billigaste platserna) för den upplevelsen, samtidigt som det känns hårt för plånboken att få en sån smäll redan i början av sommaren.

Tills vidare kan ni lyssna på Neko Case låtar Hold on, Hold on och Star Witness från hennes senaste album Fox Confessor Brings the Flood. Bäst just nu.

1 kommentar:

Bodonigänget sa...

dalhalla, ett av sveriges sju underverk!