9 april 2006

Och världen utanför är en stor vattenpöl

Den senaste tiden har kollegorna i Bodonigänget hajpat Radio Dept. avsevärt. Inget fel på det, men jag vill ändå slå ett slag för The Kooks när vi ändå är inne i tipsvevan! De senaste dagarna har knappt något annat klämt sig ur mina högtalare här hemma.

Intressant är att de, liksom Lenithas omslag till Inkognito och Radio Dept.:s singel, har valt ett omslag i den hyllade White Stripes-estetiken till sitt album Inside In/Inside Out. Alltid hett hos mig, men som Örjan påpekade extra hett just denna vår uppenbarligen. Låtar att hoppa på karusellen med är den Bob Dylan-osande Oh Laa, liksom She Moves in Her Own Way och min personliga favorit See the World. Den sistnämnda ger mig en slags nostalgisk känsla som jag ännu inte kunnat förklara. Det liksom bara rycker till i mig, som en behaglig elstöt.

I övrigt vill jag erkänna att även jag har stulit. Har snott Örjans grej med att tjocka upp namn i bloggtexten när de nämns första gången. Snyggt och effektivt för att komma in i ämnet, tycker åtminstone jag. Åsikter om både det och musik mottages gärna.

1 kommentar:

Bodonigänget sa...

ska göra en två i en här och nu och kolla upp både kooks och last.fm. återkommer!