10 april 2006

Deadline offside

Det var en äkta darling som behövde killas.
- Carin Mannberg-Zackaris svengelska har sett bättre dagar.

Change of plans. Istället för att bege mig till de värmländska skogarna på torsdag avgår Dusans svarta bubbla redan imorgon förmiddag! Förutom denne långe gentleman bakom ratten är det jag och CJ som fyller upp sätena. Det blir en bilfärd från Umeå ner till trakten Köping/Örebro, sedan buss eller tåg för min del till Karlstad. Där tillbringar jag sedan någon dag för att göra mitt personporträtt till skolan och släntra runt bland vänner och bekanta, innan det blir dags att bege sig norrut mot Ekshärad när påskhelgen närmar sig. Vår kära hemort döptes för övrigt idag om till Crosshair av Boyonspeed, men förklaringen är lite väl invecklad att ge utrymme här.

Vad gäller personporträttsuppgiften så har det blivit en del krångel eftersom inlämningen är nästa tisdag klockan 10:00. Pappersformat, inga mail. Snigelpost kan skickas senast torsdag för att vara framme i tid, p.g.a. långnäsade gamla kvinnor på sopkvastar (icke-religiösa synvinkel). Som tur var klev Jennie fram som klassens heroin och erbjöd sig skriva ut samtliga porträtt och lämna in om vi mailade dem till henne. Stor eloge, Times bjuder på pubrundan efter hemkomst!

Det har blivit dags att se över iPod:ens innehåll inför resan. Visst är vi tre talföra killar som delar på ett inte alltför stort utrymme, men det är ändå sju till åtta timmars bilfärd som ska avverkas. Då vill nog alla ha lite lugn emellanåt också. Kaiser Chiefs upptäckte jag bl.a. tidigare idag att de saknades på apparaten. Det ska åtgärdas. Beroende på hur sent vi anländer i mitten av Svealand så kanske det blir läge för att lyssna på radion när FBK kämpar vidare i finalhockeyn. Kanske kan man rent utav hoppas på lite vinststämning som ligger mjukt över Karlstad när man kommer fram? Vore inte helt fel. Fjärde gången gillt nu för vargarna. Tredje året i rad mot Frölunda dessutom. Sällan jag engagerar mig så mycket i sport som vid ett så klassiskt möte. Guldet ska hem! Löfbergs Lila fyller ju 100 år, det måste väl vara någon slags indikator?

Önskar all lycka till alla Umeåbor där ute tills vi ses efter påsk. Härnäst bloggas det live från Kronoparken.

4 kommentarer:

jennyi sa...

:-) Ja, Zachari är ju inte den bästa språkbegåvning jag har sett, det är en sak som är säker...
Men men, hon är ju en lysande pedagog iallafall, det ska hon ha kredit för...inte... :-)

Bodonigänget sa...

ha en skön påsk, antar att kronoparken ligger i karlstad (det finns ju ett i umeå också)

Unknown sa...

Jojjomen, Kronoparken Karlstad är korrekt. Stadsdelen närmast universitetet.

Anonym sa...

Underbar svengelska. Den där frasen kommer stå i vartenda svensk-engelska konversationslexon om 15 år.