22 februari 2006

Destruktiv nyhetsjournalistik

Will they ever measure up to the way you left me?
Here by the roadside. The bloodiest cadaver.
Marked in your words:
I'm the joke, I'm the bastard.
Coheed and Cambria- Willing Well IV: The Final Cut

Jag fick ihop ett nyhetsinslag av snowboarduppvisningen till slut. Det var snowboardgymnasiet i Vännäs (rikstäckande intag f.ö.) som hade uppvisning för allmänheten så gott som mitt i centrala stan. Ska som jag tidigare nämnt försöka hitta ett sätt att lägga upp filer så ni kan få lyssna på den i Mp3-format. Annat jag pratat en längre tid om att jag ska lägga upp är bl.a. min C-uppsats i litteraturvetenskap.

Idag hände ett jävligt roligt missöde. Det var när våra nyhetssändningar skulle gå av stapeln som Jenny hade råkat ställa in obehagligt hög volym på mikrofonen i studion. Vi som satt och lyssnade utanför hoppade till rejält, och själv studsade jag in i stolsryggen så hårt att obäket rasade ihop som ett korthus. Det blev några minuters paus innan sändningarna kunde sätta igång, eftersom skrattet låg tungt i luften. Jag satt själv kvar på golvet, med förlamade magmuskler, ett bra tag.

Nu är det curling på TV och sportförstörd som man ju har blivit av OS så är det dit jag är på väg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Se det positivt, nyhetssändningar kan vara bra sätt att träna magmusklerna! ;)