12 februari 2006

70 cl vodka uti en jugoslav

OS-invigningen är ett jävligt sjukt spektakel. Bara där kan man kombinera skridskoåkande statyer föreställande kossor, Ferraribilar som bränner gummi, Yoko Ono som parafraserar en gammal Lennon-låt och Pavarotti bakom en gigantisk röd ridå utan att någon rycker på ögonbrynen. I vilken annan situation som helst hade folk trott att de var på värsta drogtrippen, men under OS-invigningen finns det inga gränser för vad som kan dyka upp.
- Jag filosoferar iväg på fyllan.

Bakfylla och OS på TV är en kombination sänd från himmelen. Nu lät det nästan som att jag lovordade mina känslor dagen efter en fest, men det jag menar är att det inte finns något bättre att vila ögonen på när man bälgar i sig mjölk och andra huskurer än olika vintersporter som man i vanliga fall aldrig skulle kolla på. Det känns underligt att jag med relativt stor entusiasm följt allt från längdskidor till damhockey. Halfpipetävlingen i snowboard var det enda jag kunde relatera något sånär till och som jag troligtvis hade tyckt var roligt att följa även utanför OS-sammanhang.

Igår var det, som ni troligtvis gissat, utgång som gällde och både förfesten hemma hos Elin och Masoud på Läkarvillan var grymt roligt. Dusan drack nästan en hel 75:a Jelzin vodka själv och dansade som aldrig förr. Sjukt. Andra människor skulle göra helt andra grejer än dansa loss om de druckit så mycket. Ligga på dansgolvet, exempelvis. Åh andra sidan var alla ganska på g både dryckes- och stämningsmässigt igår. Själv tog jag det ganska lugnt på förfesten men sänkte ett gott antal öl när vi väl kommit till klubben. Gott och roligt, men inte i första hand nödvändigt eftersom jag redan var på bästa danshumöret.

Nu ska jag se till att ta några foton och skriva klart uppgiften till fotokursen, imorgon börjar radiomomentet.

Jag saknar redan bananräknaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur pallar man med 70 cl vodka och dessutom fortfarande står upp? Imponerande.. *lyfter på hatten* Tror du var på någon "all-banana-high post-syndrome", annars hade du säkert också krälat i rännstenen som oss vanliga dödliga studenter! :)